Utmaning från Pilsnerdoris!

Jag har fått en utmaning från bästa Pilsnerdoris. Eftersom jag har vart så SJUKT oengagerad i det här stället det senaste så känns det som en bra kick för att få tummen ur röven och ta upp skrivandet här igen. Here it goes!


Pilsnerdoris utmaning:
 
1. Vilka roliga utflykter och resor har du gjort i år?

Vi spenderade 5 härliga veckor i USA i somras. Körde från Chicago till Seattle och hann med bland annat Farm Records Music Festival (som visade sig vara den bästa lilla festivalen någonsin), körde genom en bisonhjord i Custer State Park, tappade hakan i Yellowstone National Park och stoppade fötterna i Stilla Havet i Long Beach. Dessutom hälsade vi på mer eller mindre avlägsna släktingar till mig och min sambo, vilket var väldigt roligt.Den som vill läsa våran reseblogg klickar här: ---> Plattan I Mattan
 
Yellowstone National Park
 
Och en helg i september kidnappade jag min sambo och drog till Köpenhamn. Åt pölsa, drack STORA tikidrinkar, hälsade på den Lille Havfruen, hann med hela Nationalmuséet och strosade bakfulla fram i solen i Nyhavn. Mys.

Vad gäller utflykter så har vi väl hängt på en del veteranmarknader och bilutställningar, tog en tur till Nostalgifestivalen i Vårgårda i juni och jag åkte ihop med min käre far och hans fru till Bondens Dag i Backamo nu i höstas. Dessutom tog jag med mig lillebror och åkte till Universeum i Göteborg en dag i våras också, det var himla mysigt!
 
 
Moonshine Express på Tjolöholm Classic Motor


2. Vad är det mest romantiska som har hänt dig under 2014?

Det händer inte så mycket romantiskt i mitt liv, jag har en mycket o-romantisk karl som extremt sällan ger komplimanger och som inte heller är särskilt spontan av sig - varför man får vara glad för det lilla, haha! Igår när jag lagade två olika sorters matlådor och bakade samtidigt sa han till exempel att han var imponerad över att jag lyckats få ihop det utan att stressa ihjäl mig. "Impressive", sa han. Det är ju alltid nåt! (Kan tilläggas att jag älskar honom trots att han inte är romantisk för fem öre!)
 
Fullständigt o-romantisk men ändå helt fantastisk människa. Och han är min! <3
 
3. Vilket är ditt bästa minne från sommaren 2014?
 
Roadtripen, helt klart. Men det bästa från den går nog inte ens att säga. Dock gick det rysningar genom kroppen när vi kom fram till mina släktingar i Chinook, Washington. Det är ett ställe som jag bara hört talas om sedan jag var liten, och det var en mycket märklig känsla att kliva in i ett hus på andra sidan Atlanten - och på andra sidan USA också för den delen - som är byggt av mormors pappa, Amandus, och hans syskon. Överallt i huset hängde foton av Amandus, samma foto på honom har hängt hemma i mitt föräldrahem när jag var liten. Saker från mormors föräldrahem som revs för några år sedan och som jag vet att mormor frågat efter, visade sig ligga i tryggt förvar på en vind i ett hus byggt av hennes pappa - på andra sidan jorden. Mycket märklig känsla. Men rätt fint.

Håller på och dukar upp för BBQ med nyfunna amerikanska släktingar på deras tomt i Chinook, Washington.


4. Hur firade du din födelsedag? (Och om du inte har hunnit fylla år - hur har du tänkt fira den?)

Jag har inte en aning, faktiskt om jag ska va ärlig. Fyllde i mitten av april och jag tror att vi var uppe i Dalarna precis innan dess och firade en smula men annars har jag ingen koll. Firar inte gärna min egen födelsedag, andras möjligen, men inte min egen.
 

5. Vad har du för planer nu till jul och nyår?
 
Om vi har tur får vi köpt ny bil inom några veckor, och med den ska vi köra upp till min svärmor och fira jul och nyår i Äppelbo i Dalarna. Ska umgås med fina människor, äta massor av god mat och gå på hockey. Förhoppningsvis har det kommit snö också. Får vi inte köpt oss en ny bil så vettetusan hur vi ska ta oss upp eftersom våran är trasig - men det finns ju alltid cykel i värsta fall. Får börja trampa i god tid bara! ^_^

Underbart att resa till USA :)




Kom ihåg mig?