4 september 2014

Det har varit en helvetesvecka på jobbet rent ut sagt. Och det har gått utför dag för dag, så naturligtvis förväntade jag mig spöregn, räkningar på hundratusen i brevlådan och punka när väl torsdagen kom. Men så verkar icke bli fallet! Blev väckt med ett lägenhetserbjudande från bostadsbolaget, visserligen tackade jag nej, men bara att ha kommit så långt upp i kön att vi har blivit erbjudna en annan lägenhet känns helt otroligt. Särskilt med tanke på att det i genomsnitt tar 7 år att få en annan lägenhet i våran stad. Så både tummar och tår hålls för att det snart dyker upp fler erbjudanden!
 
Och nyss pratade jag med min pappa i telefon. Han kände sig glad. Det trodde jag aldrig att jag skulle få höra honom säga mer. Han har varit så långt nere i djupet de senaste månaderna så jag hade nästan inte trott att han skulle orka härda ut. Han mådde faktiskt rätt så bra, sa han. Med tanke på omständigheterna. Vilken lättnad, jag tror aldrig jag har blivit så lycklig av att höra någon annan säga att "det är en bra dag idag". Han fick en stroke i maj och hela världen vändes upp och ner efter det. Att höra att han känner sig glad är den bästa starten på dagen man kan få. Och imorgon får han tillbaka sitt körkort. Frihet! Han har cyklat flera mil om dagen sen körkortet drogs in pga skadorna från stroken, och han har känt sig så fruktansvärt inlåst. Klaustrofobi. Äntligen får han sitta bakom ratten igen. Vilken känsla! Dessutom fick han ett preliminärt slutdatum för sin sjukskrivning, vilket känns helt fantastiskt. Jag är så himla glad att han är glad! <3
 
 
 
 
 
 
 

Åh! En rätt så härlig dag idag då med andra ord! Va gött att höra :)
Och är superglad för din pappas skull, och din med såklart! :)

SV: Tack gumman! Ja det är de ju absolut! Ja de är ju det, nu har jag inte hunnit med så mycket loppisar de senaste, och lär väl inte bli bättre nu till hösten/vintern heller eller framöver med tanken på butiken men men :/ Får shoppa på nätet ist! ;)

SV: Ja det är ju så! :D Händer de nå skoj i helgen då?
Tur de, hade inte vart skoj om alla dagar var likadana ;P

Tack gumman va snällt av dig :) Har inte fått in så mycket saker än men säger helt klart till om de blir för mycket och så, sen ses jag ju gärna ändå även om jag inte behöver hjälp om du har lust ^^

Skönt att det är bättre med din pappa!!
Ville bara säga att jag saknar dejj;) kom HEM snart;);) puss

Hej Emma :)
Så otroligt glad jag blev av din kommentar. Det värmer i mitt hjärta & läsa dina fina rader & att veta att det finns någon som gillar det jag visar upp :)
Jag är 99% självlärd både i foto & redigering. Försöker redigera mina bilder så lite som möjligt då jag vill försöka fånga den så naturligt som möjligt.
Jag hoppas du stannar kvar på bloggen & om inte att du kikar in någon gång & säger hej :)

Vad skönt att din pappa verkar börja må bättre. Han verkar vara en stark person. Stort lycka till. KRAM <3

SV: Ja det vart verkligen mys! Blev ännu bättre när min dejt kom dit en stund på kvällen också ;)
Okej så det blev bara plugg i helgen då alltså?

Ja det gör vi nog :) Det går rätt fort för er att åka till stan hemifrån va? :)
Kram




Kom ihåg mig?